• Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marea V kayışları hakkında
#1
Alıntı:"Motorda V kayışı
Araçlarda; elektriğin üretilmesinde, klimanın çalışmasında, motorun soğumasında, direksiyonun dönmesinde aktif rol oynayan V kayışı, zamanında değiştirilmezse istenmeyen sonuçlarla karşılaşabilir hatta yolda kalabilirsiniz.
Otomobil teknolojisi geliştikçe, arkadan itişli aktarma yapısı, birçok markada yerini önden çekişliye bıraktı. Yani boyuna yerleştirilen motor, günümüzde birçok otomobilde enine olarak görev yapıyor. Böylece V kayışı da aracın motor kaputunun içinde saklanırcasına alt bölgelere inerken eski otomobillerdeki kadar dikkat çekmez oldu. Ayrıca bu parçanın geçmişe göre daha uzun ömürlü olması onun iyiden iyiye unutulmasına neden oldu.
V kayışı kopmadan önce sürücüsünü alışık olmadık sesler çıkartarak tehlikeyi hissettirir. V kayışının bu uyarılarının altında; yıpranan dişler, yan yüzeyin aşınmalar yatar ve sırt bölgelerde de kırılmalar meydana gelir. Böylece V kayışı zamanla özelliğini kaybeder. Esnekliğini kaybeden bu parça krank milinden aldığı hareketi alternatöre, klima motoruna, hidrolik direksiyon pompasına ve soğutma sistemi pompasına iletirken bunların kasnaklarının dönüş balansını etkiler.

Alternatör, klima motoru gibi pahalı parçaların arızalanmasına da neden olur. Araç hareket halindeyken, V kayışı koparsa; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. Eski araçlarda uygulanan kasnaklar arasına kadın çorabı veya sert bir ip bağlama yöntemleri günümüz araçlarında neredeyse imkansız. V kayışının kopmasının dışında, ideal sıkılıkta olmaması motor için risk taşır.
Servis, küçük bir cihaz kullanarak doğru bir kontrol yapar. V kayışının değişimini, konusunda uzman kişiler yapmalıdır. V kayışındaki
kanalların temiz tutmak için temizleyici spreyler, kullanmanızı tavsiye ederiz."

Araçlarımızda 3 tane kayış var.

1. Kırmızı Yıldızla gösterilen
ALTERNATÖR KAYIŞI olarak bilinen 5PK 938 kod lu kayış, (12 TL + 7 TL kargo)

2. Mavi daire ile gösterilen
Direksiyon pompası ile ilgili olan üzerinde muhafazası bulunan 3PK 668 Kodlu kayış, (14 TL)

3. Yeşil Beşgen ile gösterilen
Klima kayışı olarak adlandırılan 4PK924 Kodlu kayış, (21 TL + 9 TL kargo)

[Resim: 5Rba3j.jpg]

peugeot-406 arkadaşımızdan alıntıdır:punk:
Marea Türkiye
#2
(12.11.2014, Saat:20:07)muhammetcun Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
Alıntı:"Motorda V kayışı
Araçlarda; elektriğin üretilmesinde, klimanın çalışmasında, motorun soğumasında, direksiyonun dönmesinde aktif rol oynayan V kayışı, zamanında değiştirilmezse istenmeyen sonuçlarla karşılaşabilir hatta yolda kalabilirsiniz.
Otomobil teknolojisi geliştikçe, arkadan itişli aktarma yapısı, birçok markada yerini önden çekişliye bıraktı. Yani boyuna yerleştirilen motor, günümüzde birçok otomobilde enine olarak görev yapıyor. Böylece V kayışı da aracın motor kaputunun içinde saklanırcasına alt bölgelere inerken eski otomobillerdeki kadar dikkat çekmez oldu. Ayrıca bu parçanın geçmişe göre daha uzun ömürlü olması onun iyiden iyiye unutulmasına neden oldu.
V kayışı kopmadan önce sürücüsünü alışık olmadık sesler çıkartarak tehlikeyi hissettirir. V kayışının bu uyarılarının altında; yıpranan dişler, yan yüzeyin aşınmalar yatar ve sırt bölgelerde de kırılmalar meydana gelir. Böylece V kayışı zamanla özelliğini kaybeder. Esnekliğini kaybeden bu parça krank milinden aldığı hareketi alternatöre, klima motoruna, hidrolik direksiyon pompasına ve soğutma sistemi pompasına iletirken bunların kasnaklarının dönüş balansını etkiler.

Alternatör, klima motoru gibi pahalı parçaların arızalanmasına da neden olur. Araç hareket halindeyken, V kayışı koparsa; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. Eski araçlarda uygulanan kasnaklar arasına kadın çorabı veya sert bir ip bağlama yöntemleri günümüz araçlarında neredeyse imkansız. V kayışının kopmasının dışında, ideal sıkılıkta olmaması motor için risk taşır.
Servis, küçük bir cihaz kullanarak doğru bir kontrol yapar. V kayışının değişimini, konusunda uzman kişiler yapmalıdır. V kayışındaki
kanalların temiz tutmak için temizleyici spreyler, kullanmanızı tavsiye ederiz."

Araçlarımızda 3 tane kayış var.

1. Kırmızı Yıldızla gösterilen
ALTERNATÖR KAYIŞI olarak bilinen 5PK 938 kod lu kayış, (12 TL + 7 TL kargo)

2. Mavi daire ile gösterilen
Direksiyon pompası ile ilgili olan üzerinde muhafazası bulunan 3PK 668 Kodlu kayış, (14 TL)

3. Yeşil Beşgen ile gösterilen
Klima kayışı olarak adlandırılan 4PK924 Kodlu kayış, (21 TL + 9 TL kargo)

[Resim: 5Rba3j.jpg]

Eline salık abi.
#3
Ok bakıyorum hemen
Marea Türkiye
#4
Bu kayış mevzu beni epey uğraştırmıştı..

Eğer aracı ilk çalıştırdığınızda cik cik sanki kuş sesi gibi ses çıkıyor ve gaz verdikçe o ses artıyor, araç motoru ısınınca ses kesiliyorsa o tam işte bu kayışların değiişmesi gerektiğini gösteriyor, hangisinin öttüğünü bulmak size düşer..

Ben 3' ünü birden değiştirdim..

şema için kusura bakmayın aklıma o an renkli şekiller geldi Smile
#5
Kadir abi senden alıntı yapmıştım eklemeyi unutmuşum şimdi ekledim Biggrin
Ama çok açıklayıcı olmuş bence renkli şekillerle anlatman
Marea Türkiye
#6
Muhammed kardesim kayis deyince aklima geldi benim kayis degilde cozemedigim bi hirilti var bozuk bilya gibi triger gergileri degisti acaba devirdaim ses yaparmi? Bana yatak sesi dendi fakat kutahyada yatak sesi degil dendi.tahminin varmi ?
#7
Abi gerçekten bi fikrim yok benimde araçtan arada tuhaf sesler geliyor bende çözemiyorum ne olduğunu Smile
Veya bazen biz çok pimpirikleniyoruz çok kulak kesiliyoruz bazen kafaya takmamak lazım ufak tefek sesi Biggrin
Marea Türkiye
#8
Haklisin vallahi sirf busesi bulmak icin motor indirmeyi goze almistim aldiris etmemek lazim
#9
(16.11.2014, Saat:23:32)taktak043 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Muhammed kardesim kayis deyince aklima geldi benim kayis degilde cozemedigim bi hirilti var bozuk bilya gibi triger gergileri degisti acaba devirdaim ses yaparmi? Bana yatak sesi dendi fakat kutahyada yatak sesi degil dendi.tahminin varmi ?

İlk aracım olan Peugeot 406 da devir daim ile ilgili bahsettiğiniz sıkıntıyı yaşadım adı üzerinde su devir daimi suyun devirini sağlar ancak işlevi bitmeye başladığında üzerindeki küçük pervane zar zor dönmeye başlar ve ses yapar. Tam olarak sorununuz nedir bilmiyorum ama böyle bir sorun ise kesinlikle ciddiye alın keza bir müddet sonra devir daimi sağlayan pervane çalışmazsa aracınız hararet yapar ve sonuçç:doctor:
#10
(17.11.2014, Saat:00:32)peugeot-406 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(16.11.2014, Saat:23:32)taktak043 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Muhammed kardesim kayis deyince aklima geldi benim kayis degilde cozemedigim bi hirilti var bozuk bilya gibi triger gergileri degisti acaba devirdaim ses yaparmi? Bana yatak sesi dendi fakat kutahyada yatak sesi degil dendi.tahminin varmi ?

İlk aracım olan Peugeot 406 da devir daim ile ilgili bahsettiğiniz sıkıntıyı yaşadım adı üzerinde su devir daimi suyun devirini sağlar ancak işlevi bitmeye başladığında üzerindeki küçük pervane zar zor dönmeye başlar ve ses yapar. Tam olarak sorununuz nedir bilmiyorum ama böyle bir sorun ise kesinlikle ciddiye alın keza bir müddet sonra devir daimi sağlayan pervane çalışmazsa aracınız hararet yapar ve sonuçç:doctor:

Devirdaimi kontrol ettirmek lazim tesekkurler ustadim


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Yardım Enjektör Hakkında İlker78 0 288 09.08.2021, Saat:00:54
Son Yorum: İlker78
  97 marea super çözümü bitmeyen arızalar Madenci 6767 32 12,590 12.04.2021, Saat:21:13
Son Yorum: Emre Şahin
  MAREA TRİGER DEĞİŞİMİ YARDIM ! Yunus43 2 2,189 05.02.2020, Saat:15:18
Son Yorum: ahsenim
  Yardım 2004 MAREA TRIGERDEN GELEN SES SerdarKARA 3 2,612 26.04.2019, Saat:01:21
Son Yorum: oyun_uye
  Yardım Triger Değişimi Hakkında 17sadik23 12 7,002 01.11.2018, Saat:08:26
Son Yorum: veyis

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi