Hoşgeldin, Ziyaretçi:

l Üye Ol
Tarih: 19.11.2018, Saat: 15:09
  • http://mareaturkiye.com'na Hoşgeldiniz!
  • Yeni temamızla yayındayız.
  • Kaldığımız yerden devam durmak yok :)
Marea Türkiye > TEKNİK KISIM > Motor ve Mekanik > Hararet Devir Rölanti > Bilgilendirme Hararet durumunda yapılması gerekenler >
 Yorum: 2    Görüntülenme: 2733
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 Hararet durumunda yapılması gerekenler
11.12.2014, Saat:14:12, (Son Düzenleme: 13.04.2015, Saat:07:44, Düzenleyen: ReDD.)
Çevrimdışı
Site Kurucusu
Admin Grubu
Üyelik Tarihi: 12.11.2014
Mesajlar : 2,248
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2004   Gri
Konum: Ankara
Marea
#1
Hararet durumunda yapılması gerekenler

Hararet Nedenleri : Bir motorun hararet yapması için oldukça fazla neden vardır. Bunlardan başlıcalarını ,tecrübeye dayanarak başa gelme ihtimaline göre madde madde sıralanmaktadır. Marka ve modellerin farklı farklı olması nedeniyle tarifler geneldir, amaç işin mantığını vermektir.

Fan devreye girmiyor olabilir. Aracınız hararet yaptığı halde fan çalışmıyorsa doğal olarak motor hararet yapacaktır. Fan bağlantılarını ve kablolarını kontrol ediniz. Oksitlenmiş bağlantı noktaları varsa oksidi temizleyerek yeniden bağlayınız. Bağlantılar normal olduğu halde fan çalışmıyorsa hararet müşürü arızalı olabir. Aracınızda fan müşürü ve hararet müşürü ortak olabilir. Bu durumda aracınız hararet yaptığı halde göstergeniz bunu bildirmeyecektir. Eğer bildiriyorsa fan müşürü ayrı olabilir ,bu durumda fan müşürünü değiştirmek gerekecektir. Fan müşürünü aracınızın fanına giren kabloları takip ederek bulabilirsiniz. Fan müşürü motor boloğunda yada termostat civarı bir bölgede olması gerekir.

Termostad açmıyordur. Bunu anlamak için aracınızın hararet yaptığında radyatör sıcaklığına bakınız ,soğuksa termostad açmamıştır. Değiştirilmesi gerekmektedir. Motor soğuksa motor çalıştırılır ve termostatın açılması beklenir. Elinizi termostat muhafazasında tutarsanız açılmayı hissedebilirsiniz. Motor ısındığı halde radyatöre giden borular soğuksa yada ılıksa termostad arızalanmıştır.


Radyatör hava yapmıştır. Yakın zamanda antifiriz değişimi ,su değişimi yada devirdaim değişimi gibi motor suyunu değiştirmek gerektiren herhangi bir işlem yaptıysanız radyatörünüz hava yapmış olabilir. Bir başka hava yapma nedenide su tesisatındaki kaçaklar ve silindir kapak contasının yanması yada silindir kapağının çatlamasıdır. Bu konular ayrı bir konu başlığında ele alınacaktır. Radyatör havasını almak için ;pekçok model araçta hava almak için su borularında yada radyatör üst kısımlarında hava alma vanaları vardır. Keza yeni model araçların tamamına yakını radyatör havasını kendisi atmaktadır (motor çalıştıkça) .Eğer yoksa motorun en üst -yüksek noktalarına bakın. İçerisinde su olduğu kesin bilinen -özellikle hararet müşürü- bir parça yada hortum bulun ve gevşetin. Motor havası buradan çıkacaktır. Radyatör hortumunu sıkıp gevşeterek pompa yapabilir ve havanın atılmasını kolaylaştırabilirsiniz. Kabarçıklar geliyorsa bu hava yaptığı manasına gelirki kesintisiz su gelene kadar bekleyin ve sonra parçayı sıkın- kapatın. Radyatörünüzde kılcal kaçaklar varsa ve bu su eksiltme hararete neden oluyorsa tamirciye gidene kadar sıcak motor suyuna su haznesine karabiber atarak hafifletebilir hatta kesebilirsiniz. Bu şekilde aracınızı servise kadar idare edebilirsiniz.


Devirdaim pompası kaçak yapıyordur. Motor devri arttınca hararet iniyor ,devir düştükçe hararet artıyorsa kaçaktan şüphelenebilirsiniz. Pompa dağıldıysa devir yüksekliği pekte etki etmeyecektir.ınıza fazla zengin yakıt geliyordur. Aracınız enjektörlü ise enjektörlerde işeme -ayarsızlık olabilir. Motorun titreşiminden ,sesinden ,yakıt yüksekliğinden ve egzoszt dumanından anlayabilirsiniz bu durumu.

Hararet yapmış araçta yapılması ve dikkat edilmesi gereken hususlar :

Seyir halindeyiz ve motor harareti yükseldi ,ne yapmamız gerekiyor sırasıyla incelemek gerekirse;

Pekçok kişi aracı hararet yaptığında bir kenara çekip motoru stop eder. Bu aceleci ve çoğu kez zararlı bir tutumdur. Önce aracımızdayken hararet nedeni hakkında fikir sahibi olmamız gerekirki buna göre önlem alalım. Öncelikle şartlar uygunda bir bayır bulun ve aracınızı inişte vitese takıp (fazla büyük vites seçmeyinki devirdaim pompanızın devri düşmesin) ayağınızı gazdan çekin. Ayağınız gazda olmadığı için motorunuz yakıtı kesecektir ,motor hareketli olduğu içinde devirdaim pompası çalışacak ve motor ısısını düşürecektir.

NOT : Eğer aracınızın motorundan buharlar yükseliyorsa aracınız hortum patlatmış olabilir. Her ne olursa olsun aracınızın su eksiltmeye başladığı kesindir. Böyle bir durumda hemen stop edin ve aracı soğumaya bırakın. Kesinlikle sıcak motora soğuk su dökmeyin.

Aracınızın havalandırmasını en sıcak bölümüne getirerek fanı sonuna kadar açın. Fan motor sıcaklığının bir bölümünü kabine aktaracaktır. Buda motor ısısının düşmesi demektir.


Motor sesini dinleyerek fanın çalışıp çalışmadığını anlamaya çalışın. Sesten anlayamıyorsanız motoru stop etmeden bir kenara çekip kabutu açıp bakın. Fan çalışmıyorsa imkan varsa ilk iki maddeyi uygulayın ve stop ederek fan bağlantılarını kontrol edin.
Bu yöntemlerle hararet biraz olsun düştüğünde motoru yüksek devirli kullanarak harareti gözleyin. Yüksek devirlerde devirdaim pompası daha çok çalıştığı için hava varsa atacaktır (çoğu model için geçerlidir). Hararetin nedeni devirdaim pompasındaki kaçaklarsa yüksek devir bu kaçağı nispeten tolere edecektir.
Devir arttıkça hararet hızla yükseliyorsa motor devrini düşürün ve ilk iki maddeyi uygulayarak motor ısısını düşürebildiğiniz kadar düşürerek stop edin.
Aracınızı rolantide bekletin ve harareti gözleyin. Rolantide hararet toparlanıyorsa yakıt sisteminizle yada üst kapakla ilgili bir sorununuz olabilir. Olabildiğince aracınızı yüke bindirmeden servise götürün.

*** Hararet yapmış bir motorda kesinlikle radyatör yada su deposu kapağını açmayın. Soğutma tesisatı basınç altında olduğu için soğutma suyu 105 derece gibi kaynama noktasının üzerinde olduğu halde bile kaynamaz. Siz kapağı açarak bu basıncı düşürürseniz hem bir köpürme ve fışkırmayla kendinizi yaralayabilirsiniz hemde basıncı düşen ortamdaki suyun aniden kaynayarak silindir kapak contasını yakmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu sırada oluşan sudaki ani hareket motor bloğundaki çeşitli tortuları hareketlendirerek tıkanmalara -müşürlere yapışarak hata vermelerine neden olabilir.
Sıcak motor suyuna kesinlikle soğuk su ilave ederek motoru çalıştırmayın. Bu termal şoka neden olarak çatlamalara neden olabilir.
Sıcak motora su tutmayın. Kendi halinde soğumaya bırakın. İmkan varsa hava tutulabilir.

Alıntıdır
Kolay Gelsin.


ReDD nickli üyenin imzası
Dikkatinizi çekebilecek konular;

* Marea ABS lambası arızasını gidermek

* Muayeneye giderken
* Marea Krank/Devir Sensörünün Temizlenmesi
* Motor yağ eksiltme nedenleri ve egsozt dumanı yorumları
* Marea gösterge panelinin ışıklarının değişimi
* Klima neden koku yapar, Bu kokudan nasıl kurtulmalıyız
* Arka Tamponun Sökülmesi
* Marea Otogaz kullanıcılarının bilmesi gerekenler
* Marea Arka Koltuk Kılıflarının Sökülmesi
* Hararet durumunda yapılması gerekenler
* Marea Teybin Sökülmesi
* Motor geç çalışma sorunu çözümleri


Ve dahasını forumumuzu inceleyerek bulabilirsiniz.

(Son Düzenleme: 13.04.2015, Saat:07:44, Düzenleyen: ReDD.)
11.12.2014, Saat:14:12
Cevapla
01.10.2018, Saat:16:34,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 06.08.2018
Mesajlar : 5
Araç: Marea   1.6 ELX
Model ve Renk: 2001   gri
Konum: beylikdüzü
Marea
#2
Cvp: Hararet durumunda yapılması gerekenler

MERHABALAR 2001 OTOMATİK MAREAM VAR DAHA ÖNCELERİ BİR SIKINTIM YOKTU GEÇENLERDE 2 SAAT SIKIŞIK DUR KALK BİR TRAFİKTE KALDIM VE HARERET YÜKSELDİ   ERTESİ GÜN BAKTIĞIMDA SUYUN EKSİLMİŞ OLDUĞUNU GÖRDÜM BİR İKİ HAFTA SONRA MOTOR ÜST TERAFTA YAĞ KAÇAKLARI GÖRDÜM BU ARADA SUYUN RENGİNDE BİR ŞEY YOK DUMAN ATMA YOK ÇEKİŞTE HER HANGİ BİR SIKINTI YOK YAĞ KAÇAKLARI NEDEN OLMUŞ OLABİLİR İYİ GÜNLER DİLERİM
01.10.2018, Saat:16:34
Cevapla
09.10.2018, Saat:21:32,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 20.09.2018
Mesajlar : 16
Araç: Marea   1.6 Liberty
Model ve Renk: 2005   Gri
Konum: Alaplı
Marea
#3
RE: Hararet durumunda yapılması gerekenler

Dur kalklar yüzünden motor sıkıştığı için hararet yapmıştır yağ kaçakları yine sıkışmadan dolayı olmuştur ama üst kapak contası eskimiş ise kaçak yapabilir motoru yıkattır ve takip et kaçak olacakmı olursa eğer üst kapak contasini değiştir yoksa ileride daha büyük sorun acar çantadaki yağ ve su kanalları vardır birinden biri zayıflarsa yani su kanalından arıza verirse yağa şu yağ kanalından yaparsa suya yağ karıştırır anlamı da araba conta yakmış demektir bu yuzden takibini ıyi yap derim
09.10.2018, Saat:21:32
Cevapla
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Hararet Dalgalanması ve Suyun Hava Yapması mrtksi 3 532 14.08.2018, Saat:09:30
Son Yorum: nrktk
  Hararet dalgalanmasi acil yardim. Bugraulker 21 5,689 12.06.2018, Saat:23:37
Son Yorum: Knnkhrmn
  Bilgilendirme Genel Bakım Hararet Termostat Hakkında Berat21 15 1,774 25.05.2018, Saat:02:29
Son Yorum: Berat21
  Bilgilendirme Hararet göstergesi sorununu çözdüm sabanci33 9 2,947 22.03.2018, Saat:13:52
Son Yorum: tamircimagduru
  Yardım Tekleme ve hararet gostergesi jakee78 28 4,907 19.01.2018, Saat:13:09
Son Yorum: veyis

Hızlı Menü:

Türkçe Çeviri: MCTR, Forum Yazılımı: MyBB
© 2002-2018 MyBB Group.
MAREA TÜRKİYE © 2015.