Hoşgeldin, Ziyaretçi:

l Üye Ol
Tarih: 30.09.2020, Saat: 06:01
  • http://mareaturkiye.com'na Hoşgeldiniz!
  • Yeni temamızla yayındayız.
  • Kaldığımız yerden devam durmak yok :)
Marea Türkiye > TEKNİK KISIM > Motor ve Mekanik > Manifold ve sibop >
 Yorum: 6    Görüntülenme: 5601
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 Manifold ve sibop
27.12.2016, Saat:15:51,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.05.2015
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 ELX
Model ve Renk: 1999   Lacivert
Konum: Adana
Marea
#1
Manifold ve sibop

Merhaba arkadaşlar...
Bir kaç sorum olacak..
1 ) Manifold hava alıyorsa nasıl anlaşılır ?
2) Sibop kaçırıyorsa nasıl anlaşılır ?
3) Lpgli araçlarda benzin ve lpg püskürtme değerleri kaç olmalı ?

 Sorunuma gelince denemek amacıyla aracımda ki lpg yi tamamen bitip benzine geçene kadar kullandım. Daha sonra 10 tl lilk lpg aldım. 21 km yol yaptı (şehir içi dışı karışık) ve araç tekrar benzine geçti. litresi 2,54 ten aldım. Hesapladığımda 47 kuruş yakıyor. Lpg ciye gittim. Map sensör (0,42 ile 0,47) basıncı fazla ya manifold hava alıyor ya da sipob kaçırıyor o sebepten fazla yakıyor dedi. Tatmin olmadım.  Atiker yetkili servise gittim. O da map sensör değeri normal hava şartlarından dolayı (Bulunduğum yer Adana) ve istasyonların pompa ayarlarından dolayı bir kaç hafta böyle olması normal deyip kendince ayarlama yaptı 10 gün kullan yine fazla yakarsa enjektörlere bakalım dedi.
Sizce nokta atışı yapmam için baktırmam gereken yer neresi veya size gör bu değerler normal mi ?
27.12.2016, Saat:15:51
Cevapla
27.12.2016, Saat:18:14, (Son Düzenleme: 27.12.2016, Saat:18:15, Düzenleyen: MrtOzler.)
Çevrimdışı
(54 D 7888 )
Admin Grubu
Üyelik Tarihi: 10.02.2015
Mesajlar : 5,261
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2003   Çöl Gri
Konum: Zonguldak
Marea
#2
Cvp: Manifold ve sibop

araba çekmiyorsa da belli eder kaçırır km kaç öyle anlama olmaz tam dolu olacak 100 km yapılcak sonra aynı yerden tekrar alınacak litre hesabı kontrol edilecek daha sağlıklı olacaktır, benzindede çekmeme ve çok yakma olur değerler ise benzin için 3-4 arasında oluyor lpg de yarısı kadar fazla oluyor değerleri

yağ eksiltme durumu nedir ?


MrtOzler nickli üyenin imzası
İmage
------------------------------------------------
Daha Hızlı Yanıtlama için alıntı yapınız;
Bizi izlemeye devam edin;
İyi Forumlar,
(Son Düzenleme: 27.12.2016, Saat:18:15, Düzenleyen: MrtOzler.)
27.12.2016, Saat:18:14
Cevapla
27.12.2016, Saat:18:55,
Çevrimdışı
Site Webmaster
Admin Grubu
Üyelik Tarihi: 12.11.2014
Mesajlar : 2,810
Araç: Marea   1.6 ELX
Model ve Renk: 2001   Gri
Konum: Çerkezköy/Tekirdağ
Marea
#3
Cvp: Manifold ve sibop

1.normal şartlarda manifoltta kaçak varsa araba stop eder debriyaja basıp boşa alınca.Eeğr bir sıkıntı yoksa manifoldda kaçak yok demektir.Diğer bir yöntem ise kaputu açtığında manifolda eğil zaten fasla ise kaça fısss sesinden anlarsın.

2.subap hakkında bir şey diyemeyeceğim.ama başımdan söyle bir olay geçti.triger bilyesi dağıldığı için subaplar yamulmuş ve araba çalışmıyordu.üstkapaklar açılıp sübaplar değişti kaçırma falan olsa arabada farkedilir her halde

3.map sensörü derken lpgninkinden bahsediyorsanız benimde araştırdığım kadarıyla 0.30 bar olması gerekiyormuş pc ye bağladığımızda.ama başka bir ustaya sordu pekde bi farkı olmaz dedi bu değerde olmaz ise.Ben lpg ayarını kendim yapıyorum bende de 0.60 bar civarında.kardeşimin arabayada baktık onda da 0.60 ama yakıt olarak kış ayı ve gaz buralarda pahalı olması sebebiyle 30-35 krş arası şehir içi.

ama seninki biraz fazla gibi fakat ölçümün doğruluğunu test etmek için @MrtOzler in dediği gibi depoyu 2 kere aynı yerden fulleyip ölçmek lazım normali 100 km de 9-12 lt arasıdır gaz tüketimi diye biliyorum


muhammetcun nickli üyenin imzası
Marea Türkiye
27.12.2016, Saat:18:55
Cevapla
27.12.2016, Saat:19:01,
Çevrimdışı
(54 D 7888 )
Admin Grubu
Üyelik Tarihi: 10.02.2015
Mesajlar : 5,261
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2003   Çöl Gri
Konum: Zonguldak
Marea
#4
Manifold ve sibop

(27.12.2016, Saat:18:55)muhammetcun Nickli Kullanıcıdan Alıntı: 1.normal şartlarda manifoltta kaçak varsa araba stop eder debriyaja basıp boşa alınca.Eeğr bir sıkıntı yoksa manifoldda kaçak yok demektir.Diğer bir yöntem ise kaputu açtığında manifolda eğil zaten fasla ise kaça fısss sesinden anlarsın.

2.subap hakkında bir şey diyemeyeceğim.ama başımdan söyle bir olay geçti.triger bilyesi dağıldığı için subaplar yamulmuş ve araba çalışmıyordu.üstkapaklar açılıp sübaplar değişti kaçırma falan olsa arabada farkedilir her halde

3.map sensörü derken lpgninkinden bahsediyorsanız benimde araştırdığım kadarıyla 0.30 bar olması gerekiyormuş pc ye bağladığımızda.ama başka bir ustaya sordu pekde bi farkı olmaz dedi bu değerde olmaz ise.Ben lpg ayarını kendim yapıyorum bende de 0.60 bar civarında.kardeşimin arabayada baktık onda da 0.60 ama yakıt olarak kış ayı ve gaz buralarda pahalı olması sebebiyle 30-35 krş arası şehir içi.

ama seninki biraz fazla gibi fakat ölçümün doğruluğunu test etmek için @MrtOzler in dediği gibi depoyu 2 kere aynı yerden fulleyip ölçmek lazım normali 100 km de 9-12 lt arasıdır gaz tüketimi diye biliyorum


Açıklaman için teşekkürler ecu-man


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


MrtOzler nickli üyenin imzası
İmage
------------------------------------------------
Daha Hızlı Yanıtlama için alıntı yapınız;
Bizi izlemeye devam edin;
İyi Forumlar,
27.12.2016, Saat:19:01
Cevapla
27.12.2016, Saat:20:15,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.05.2015
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 ELX
Model ve Renk: 1999   Lacivert
Konum: Adana
Marea
#5
Cvp: Manifold ve sibop

(27.12.2016, Saat:18:14)MrtOzler Nickli Kullanıcıdan Alıntı: araba çekmiyorsa da belli eder kaçırır km kaç öyle anlama olmaz tam dolu olacak 100 km yapılcak sonra aynı yerden tekrar alınacak litre hesabı kontrol edilecek daha sağlıklı olacaktır, benzindede çekmeme ve çok yakma olur değerler ise benzin için 3-4 arasında oluyor lpg de yarısı kadar fazla oluyor değerleri

yağ eksiltme durumu nedir ?

Arabanın çekişinde bir problem yoktu ta ki atiker servisine gidip onlar ayar yapana kadar. Benzinde hiç bir sıkıntı yok çekişi gayet iyi. Beyinci de yaptırdığım ölçümlerde 4,30 çıktı benzin püskürtmesi, aracın kilometresine göre normal diyorlar ama lpg servisinde 6 küsürlerde gösteriyor anlamadım. Yağ eksiltme durumu çok fazla değil yani lpg li araçlarda olan neyse o... Ama tekrar ayar yaptırıp dediğin ölüçü yaptıracağım Mert hocam
27.12.2016, Saat:20:15
Cevapla
27.12.2016, Saat:20:22,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.05.2015
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 ELX
Model ve Renk: 1999   Lacivert
Konum: Adana
Marea
#6
Cvp: Manifold ve sibop

(27.12.2016, Saat:18:55)muhammetcun Nickli Kullanıcıdan Alıntı: 1.normal şartlarda manifoltta kaçak varsa araba stop eder debriyaja basıp boşa alınca.Eeğr bir sıkıntı yoksa manifoldda kaçak yok demektir.Diğer bir yöntem ise kaputu açtığında manifolda eğil zaten fasla ise kaça fısss sesinden anlarsın.

2.subap hakkında bir şey diyemeyeceğim.ama başımdan söyle bir olay geçti.triger bilyesi dağıldığı için subaplar yamulmuş ve araba çalışmıyordu.üstkapaklar açılıp sübaplar değişti kaçırma falan olsa arabada farkedilir her halde

3.map sensörü derken lpgninkinden bahsediyorsanız benimde araştırdığım kadarıyla 0.30 bar olması gerekiyormuş pc ye bağladığımızda.ama başka bir ustaya sordu pekde bi farkı olmaz dedi bu değerde olmaz ise.Ben lpg ayarını kendim yapıyorum bende de 0.60 bar civarında.kardeşimin arabayada baktık onda da 0.60 ama yakıt olarak kış ayı ve gaz buralarda pahalı olması sebebiyle 30-35 krş arası şehir içi.

ama seninki biraz fazla gibi fakat ölçümün doğruluğunu test etmek için @MrtOzler in dediği gibi depoyu 2 kere aynı yerden fulleyip ölçmek lazım normali 100 km de 9-12 lt arasıdır gaz tüketimi diye biliyorum

Muhammed hocam debriyaja basıp boşa alınca pek sıkıntı yoktu ama bu gün atiker servisinde yapılan ayardan sonra yapmaya başladı. Dur kalklarda gaza yüklenince stop ediyor. Tekrar çalıştırıp gaza iyice yüklenmem gerekiyor. Çekişte de problem yoktu her şey son ayardan sonra problem oluşturdu.
27.12.2016, Saat:20:22
Cevapla
28.12.2016, Saat:10:29,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 14.11.2014
Mesajlar : 189
Araç: Marea   1.6 Liberty
Model ve Renk: 2006   GÜMÜŞ GRİ
Konum: ANKARA
Marea
#7
Cvp: Manifold ve sibop

(27.12.2016, Saat:20:22)Orhan Gazi Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(27.12.2016, Saat:18:55)muhammetcun Nickli Kullanıcıdan Alıntı: 1.normal şartlarda manifoltta kaçak varsa araba stop eder debriyaja basıp boşa alınca.Eeğr bir sıkıntı yoksa manifoldda kaçak yok demektir.Diğer bir yöntem ise kaputu açtığında manifolda eğil zaten fasla ise kaça fısss sesinden anlarsın.

2.subap hakkında bir şey diyemeyeceğim.ama başımdan söyle bir olay geçti.triger bilyesi dağıldığı için subaplar yamulmuş ve araba çalışmıyordu.üstkapaklar açılıp sübaplar değişti kaçırma falan olsa arabada farkedilir her halde

3.map sensörü derken lpgninkinden bahsediyorsanız benimde araştırdığım kadarıyla 0.30 bar olması gerekiyormuş pc ye bağladığımızda.ama başka bir ustaya sordu pekde bi farkı olmaz dedi bu değerde olmaz ise.Ben lpg ayarını kendim yapıyorum bende de 0.60 bar civarında.kardeşimin arabayada baktık onda da 0.60 ama yakıt olarak kış ayı ve gaz buralarda pahalı olması sebebiyle 30-35 krş arası şehir içi.

ama seninki biraz fazla gibi fakat ölçümün doğruluğunu test etmek için @MrtOzler in dediği gibi depoyu 2 kere aynı yerden fulleyip ölçmek lazım normali 100 km de 9-12 lt arasıdır gaz tüketimi diye biliyorum

Muhammed hocam debriyaja basıp boşa alınca pek sıkıntı yoktu ama bu gün atiker servisinde yapılan ayardan sonra yapmaya başladı. Dur kalklarda gaza yüklenince stop ediyor. Tekrar çalıştırıp gaza iyice yüklenmem gerekiyor. Çekişte de problem yoktu her şey son ayardan sonra problem oluşturdu.
Değerli kardeşim 10 tl lik gazla yakıt ölçümü yapılmaz zaten 10 tl lik yakıtın yarısını depoda durur benzine geçer gaz bitti diye sen gazı tam doldur 100 km git eksiğini tamamla öyle ölç böyle yanlış saygılar.
28.12.2016, Saat:10:29
Cevapla
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Bilgilendirme egzost manifoldu değişimi ve manifold sensör söküm ve temizliği Ateş düşürücü 4 1,600 18.07.2019, Saat:21:09
Son Yorum: Ateş düşürücü
  Çözüldü Manifold arızası nrktk 14 7,674 15.11.2017, Saat:15:12
Son Yorum: nrktk
  Bilgilendirme metal manifold mu plastik manifold mu_? Cicibibi 3 2,826 28.10.2017, Saat:18:17
Son Yorum: bunakkaptan

Hızlı Menü:

Türkçe Çeviri: MCTR, Forum Yazılımı: MyBB
© 2002-2020 MyBB Group.
MAREA TÜRKİYE © 2015.