• Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bilgilendirme Marea Kalorifer Peteğine giren alüminyum boruları değiştirdim
#1
Geçenlerde 9 ay süren bir problemi kökten halletmek için kalorifer peteğine giren alüminyum boruları göğüsü sökmeden kendim değiştirdim.
Kalorifer peteğine giren boruların uçlarını zedelediğim için sızıntı yapıyordu. Yetkili servis bu iş için 1500 TL'ye varan fiyat çıkarmıştı. Zaten boruların yan sanayisi olmadığı için fiyatları çok yüksek tanesi 200 TL'den toplam 400 TL yapıyor. Ayrıca göğüsü de sökeceklerdi. Elektrikçiler de göğüsün sökülmesi gerektiğini söylüyorlardı. Zaten elektrikçiler sırf göğüsün sökülmesi için 200 TL işçilik istiyorlardı. Yetkili servis bunun için daha fazla para istiyor. Bir de elektrikçiler de fazla uğraşmak istemiyor aslında; çünkü çok fazla zaman alan bir iş. Allah'ın izniyle göğüsü sökmeden bu işi hallettim. Ankara Yıldız Sanayi Sitesinden boruların ikinci el orjinalinin (çıkma) çiftini 75 TL'ye aldım. Zaten göğüsü sökmenin bir mantığı yok. Çünkü sökülse bile benim göğüsü sökmeden yaptığım işin aynısını yapması gerekecek. İş toplam 10-12 saatimi aldı. Bu işi için göğüsün sökülmesine kesinlikle gerek yok. Torpido gözünü söküyoruz. Sonra paspasların içe bakan kısmındaki her iki kapağı da söküyoruz (1 kapak sürücü paspasının sağındaki kapak, 2. kapak ön yolcu paspasının solundaki kapak), sonra Airbag beyninin vidalarını (3 adet vida) söküyoruz ve yerinden oynatarak dışarı alıyoruz. Airbag beynini kablolarını filan çıkarmadan tabiki, ardından oradaki havalandırma borusunu çıkarıyoruz, Sonra alüminyum boruları petekten çıkarıyoruz. Sonra boruları hazneye (alüminyum boruların hemen altından geçen plastik parça) kilitleyen ve gözle görülemedi gibi çıkarılması da bir hayli zor olan buradaki 5 numara allen vidayı söküyoruz ve plastik hazneyi çıkarıyoruz. Bu vidayı çıkarmak için kullanacağımız bits ucu vidaya tutturmak bile 15 dakikamı aldı. Çünkü vidanın söküleceği yere elim bile zor giriyordu. Zater bits uç değil de normal L şeklindeki allen anahtar ile çıkarmaya çalışmak 1 saatten fazla sürer; çünkü allen anahtar rahatça bir tam tur atamadığı için sürekli çıkarıp tekrar vidaya tutturmak gerekiyor. İşin zorluğu da allen anahtarı vidaya tutturmakta, görünmeyen bir vidaya-elin bile girmediği bir vidaya anahtarı tutturmak çok zor. Vida gözle görülemediği için bits ucu vidaya tutturup cırcır lokma kolunu takmak bir hayli zor. Ama bits uç ve cırcır kolu kullanmak çok fayda sağlıyor. Sonrasında motor kaputunda alüminyum borulara giren hortumların kelepçelerini çıkarıyoruz. Kelepçeler fabrikasyon olduğu için perçinli olduğundan bu kelepçeleri sökmek yaklaşık 3-4 saatimi aldı. Bu kelepçeleri açarken çok zorlandım. Neredeyse vazgeçecektim. Ama sabırla düşünüp uğraşınca hallettim Allah'ın izniyle. Kelepçe perçinli olduğu için sökmesi zaten zor. Ama esas zor olan şey kelepçelerin bağlı olduğu yere ulaşmanın zorluğu; çünkü kelepçelerin olduğu yere elimizi zor sokuyoruz zaten. Öyle ki perçinlenmiş yeri açması bu yüzden zor oluyor. Zaten boruları önce torpidodan sökmeyince motor kaputundan kelepçelerin sökülebileceğini sanmıyorum. Torpidodan boruları kilitleyen vidayı açıp plastik hazneli çıkarınca borular içe-dışa rahat hareket ettiğinden dolayı kaputtan boruları kendimize çekerek perçinlenmiş kelepçeyi açmamız daha kolay oluyor. Sonrasında boruları çıkarıp yenisini taktım ve çıkardığım perçinli kelepçeler yerine standart vidalı hortum kelepçesi taktım. Fotoğraf da çektim.


Konu hakkında resimli anlatımı müsait bir zamanda hazırlayacağım.

Malzemeler
Çıkma kalorifer peteği boruları (çifti): 75 TL (orjinal)
Oringler (çift): 13 TL (orjinal)
Kullanılacak aletler: Lokma takımı, 5 numara altıgen allen bits uç, Düz tornavida, kısa yıldız tornavida, uzun yıldız tornavida, Düz tornavida, düz tornavida, kibar bir yan keski, pense, karga burun, altıgen allen anahtar takımı, 5 litrelik su şişesi, z tornavida, 2,5 kg'lık boş yoğurt kovası, bez, gres yağ, WD-40, küçük tırnak makası.
  Cevapla
#2
Eline sağlık hayırlısı olsun kardeşim.Resimli prejeni sabırsızlıkla bekliyoruz.
Marea Türkiye
  Cevapla
#3
Bravo @bilexsamet ellerine sağlık 10-12 saat az uğraşmamışsın. Hayranım şu Marea sahiplerinin arabalarını aileden biri gibi görüp uğraşmasına
  Cevapla
#4
(08.05.2015, Saat:10:10)Kenan K. Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bravo @bilexsamet ellerine sağlık 10-12 saat az uğraşmamışsın. Hayranım şu Marea sahiplerinin arabalarını aileden biri gibi görüp uğraşmasına

Sağolun teşekkür ederim.
@muhammetcun
  Cevapla
#5
Helal olsun valla çok uğraşmışsın
  Cevapla
#6
(08.05.2015, Saat:10:48)MustafaToklu Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Helal olsun valla çok uğraşmışsın

Allah razı olsun. Mareaturkiye.com için çektiğim fotoğrafları da müsait olunca yükleyeceğim inşallah.
  Cevapla
#7
Eline sağlık samet valla helal olsun tebrikler. Güle güle kullan.
  Cevapla
#8
Hayırlı olsun
Sol şeritte uslu ol diyorlar Biggrin
  Cevapla
#9
(08.05.2015, Saat:22:13)Muhammet06 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Hayırlı olsun

Allah razı olsun.
@Yavuz_37
  Cevapla
#10
Bu konudaki resimleri daha yükleyemedim. Resim yüklemesi ve anlatımı biraz uzun sürüyor. Ama en kısa sürede yüklemeye çalışacağım.
  Cevapla
#11
Gül'e Gül'e kullanın[emoji106]?
[Resim: 6qBVm9.jpg]
------------------------------------------------
Daha Hızlı Yanıtlama için alıntı yapınız;
Bizi izlemeye devam edin;
İyi Forumlar,
  Cevapla
#12
(08.05.2015, Saat:09:28)bilexsamet Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Geçenlerde 9 ay süren bir problemi kökten halletmek için kalorifer peteğine giren alüminyum boruları göğüsü sökmeden kendim değiştirdim.
Kalorifer peteğine giren boruların uçlarını zedelediğim için sızıntı yapıyordu. Yetkili servis bu iş için 1500 TL'ye varan fiyat çıkarmıştı. Zaten boruların yan sanayisi olmadığı için fiyatları çok yüksek tanesi 200 TL'den toplam 400 TL yapıyor. Ayrıca göğüsü de sökeceklerdi. Elektrikçiler de göğüsün sökülmesi gerektiğini söylüyorlardı. Zaten elektrikçiler sırf göğüsün sökülmesi için 200 TL işçilik istiyorlardı. Yetkili servis bunun için daha fazla para istiyor. Bir de elektrikçiler de fazla uğraşmak istemiyor aslında; çünkü çok fazla zaman alan bir iş. Allah'ın izniyle göğüsü sökmeden bu işi hallettim. Ankara Yıldız Sanayi Sitesinden boruların ikinci el orjinalinin (çıkma) çiftini 75 TL'ye aldım. Zaten göğüsü sökmenin bir mantığı yok. Çünkü sökülse bile benim göğüsü sökmeden yaptığım işin aynısını yapması gerekecek. İş toplam 10-12 saatimi aldı. Bu işi için göğüsün sökülmesine kesinlikle gerek yok. Torpido gözünü söküyoruz. Sonra paspasların içe bakan kısmındaki her iki kapağı da söküyoruz (1 kapak sürücü paspasının sağındaki kapak, 2. kapak ön yolcu paspasının solundaki kapak), sonra Airbag beyninin vidalarını (3 adet vida) söküyoruz ve yerinden oynatarak dışarı alıyoruz. Airbag beynini kablolarını filan çıkarmadan tabiki, ardından oradaki havalandırma borusunu çıkarıyoruz, Sonra alüminyum boruları petekten çıkarıyoruz. Sonra boruları hazneye (alüminyum boruların hemen altından geçen plastik parça) kilitleyen ve gözle görülemedi gibi çıkarılması da bir hayli zor olan buradaki 5 numara allen vidayı söküyoruz ve plastik hazneyi çıkarıyoruz. Bu vidayı çıkarmak için kullanacağımız bits ucu vidaya tutturmak bile 15 dakikamı aldı. Çünkü vidanın söküleceği yere elim bile zor giriyordu. Zater bits uç değil de normal L şeklindeki allen anahtar ile çıkarmaya çalışmak 1 saatten fazla sürer; çünkü allen anahtar rahatça bir tam tur atamadığı için sürekli çıkarıp tekrar vidaya tutturmak gerekiyor. İşin zorluğu da allen anahtarı vidaya tutturmakta, görünmeyen bir vidaya-elin bile girmediği bir vidaya anahtarı tutturmak çok zor. Vida gözle görülemediği için bits ucu vidaya tutturup cırcır lokma kolunu takmak bir hayli zor. Ama bits uç ve cırcır kolu kullanmak çok fayda sağlıyor. Sonrasında motor kaputunda alüminyum borulara giren hortumların kelepçelerini çıkarıyoruz. Kelepçeler fabrikasyon olduğu için perçinli olduğundan bu kelepçeleri sökmek yaklaşık 3-4 saatimi aldı. Bu kelepçeleri açarken çok zorlandım. Neredeyse vazgeçecektim. Ama sabırla düşünüp uğraşınca hallettim Allah'ın izniyle. Kelepçe perçinli olduğu için sökmesi zaten zor. Ama esas zor olan şey kelepçelerin bağlı olduğu yere ulaşmanın zorluğu; çünkü kelepçelerin olduğu yere elimizi zor sokuyoruz zaten. Öyle ki perçinlenmiş yeri açması bu yüzden zor oluyor. Zaten boruları önce torpidodan sökmeyince motor kaputundan kelepçelerin sökülebileceğini sanmıyorum. Torpidodan boruları kilitleyen vidayı açıp plastik hazneli çıkarınca borular içe-dışa rahat hareket ettiğinden dolayı kaputtan boruları kendimize çekerek perçinlenmiş kelepçeyi açmamız daha kolay oluyor. Sonrasında boruları çıkarıp yenisini taktım ve çıkardığım perçinli kelepçeler yerine standart vidalı hortum kelepçesi taktım. Fotoğraf da çektim.


Konu hakkında resimli anlatımı müsait bir zamanda hazırlayacağım.

Malzemeler
Çıkma kalorifer peteği boruları (çifti): 75 TL (orjinal)
Oringler (çift): 13 TL (orjinal)
Kullanılacak aletler: Lokma takımı, 5 numara altıgen allen bits uç, Düz tornavida, kısa yıldız tornavida, uzun yıldız tornavida, Düz tornavida, düz tornavida, kibar bir yan keski, pense, karga burun, altıgen allen anahtar takımı, 5 litrelik su şişesi, z tornavida, 2,5 kg'lık boş yoğurt kovası, bez, gres yağ, WD-40, küçük tırnak makası.
  
Konuyu baya bi hortlatıyorum Smile şu bahsettiğin alyan civata nerdeymiş o boruların altından geçen plastik parça elimde kalıyodu bugün.Bişey tutuyo ama ne bulamadım bi türlü senin yazıyı görene kadar.Bi de o hortumu tutan orjinal kelepçe mahvoldum bügün umarım hatırlıyosundur aradan epey bi zaman geçmiş Smile
  Cevapla
#13
(17.03.2021, Saat:01:07)magicboy35 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(08.05.2015, Saat:09:28)bilexsamet Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Geçenlerde 9 ay süren bir problemi kökten halletmek için kalorifer peteğine giren alüminyum boruları göğüsü sökmeden kendim değiştirdim.
Kalorifer peteğine giren boruların uçlarını zedelediğim için sızıntı yapıyordu. Yetkili servis bu iş için 1500 TL'ye varan fiyat çıkarmıştı. Zaten boruların yan sanayisi olmadığı için fiyatları çok yüksek tanesi 200 TL'den toplam 400 TL yapıyor. Ayrıca göğüsü de sökeceklerdi. Elektrikçiler de göğüsün sökülmesi gerektiğini söylüyorlardı. Zaten elektrikçiler sırf göğüsün sökülmesi için 200 TL işçilik istiyorlardı. Yetkili servis bunun için daha fazla para istiyor. Bir de elektrikçiler de fazla uğraşmak istemiyor aslında; çünkü çok fazla zaman alan bir iş. Allah'ın izniyle göğüsü sökmeden bu işi hallettim. Ankara Yıldız Sanayi Sitesinden boruların ikinci el orjinalinin (çıkma) çiftini 75 TL'ye aldım. Zaten göğüsü sökmenin bir mantığı yok. Çünkü sökülse bile benim göğüsü sökmeden yaptığım işin aynısını yapması gerekecek. İş toplam 10-12 saatimi aldı. Bu işi için göğüsün sökülmesine kesinlikle gerek yok. Torpido gözünü söküyoruz. Sonra paspasların içe bakan kısmındaki her iki kapağı da söküyoruz (1 kapak sürücü paspasının sağındaki kapak, 2. kapak ön yolcu paspasının solundaki kapak), sonra Airbag beyninin vidalarını (3 adet vida) söküyoruz ve yerinden oynatarak dışarı alıyoruz. Airbag beynini kablolarını filan çıkarmadan tabiki, ardından oradaki havalandırma borusunu çıkarıyoruz, Sonra alüminyum boruları petekten çıkarıyoruz. Sonra boruları hazneye (alüminyum boruların hemen altından geçen plastik parça) kilitleyen ve gözle görülemedi gibi çıkarılması da bir hayli zor olan buradaki 5 numara allen vidayı söküyoruz ve plastik hazneyi çıkarıyoruz. Bu vidayı çıkarmak için kullanacağımız bits ucu vidaya tutturmak bile 15 dakikamı aldı. Çünkü vidanın söküleceği yere elim bile zor giriyordu. Zater bits uç değil de normal L şeklindeki allen anahtar ile çıkarmaya çalışmak 1 saatten fazla sürer; çünkü allen anahtar rahatça bir tam tur atamadığı için sürekli çıkarıp tekrar vidaya tutturmak gerekiyor. İşin zorluğu da allen anahtarı vidaya tutturmakta, görünmeyen bir vidaya-elin bile girmediği bir vidaya anahtarı tutturmak çok zor. Vida gözle görülemediği için bits ucu vidaya tutturup cırcır lokma kolunu takmak bir hayli zor. Ama bits uç ve cırcır kolu kullanmak çok fayda sağlıyor. Sonrasında motor kaputunda alüminyum borulara giren hortumların kelepçelerini çıkarıyoruz. Kelepçeler fabrikasyon olduğu için perçinli olduğundan bu kelepçeleri sökmek yaklaşık 3-4 saatimi aldı. Bu kelepçeleri açarken çok zorlandım. Neredeyse vazgeçecektim. Ama sabırla düşünüp uğraşınca hallettim Allah'ın izniyle. Kelepçe perçinli olduğu için sökmesi zaten zor. Ama esas zor olan şey kelepçelerin bağlı olduğu yere ulaşmanın zorluğu; çünkü kelepçelerin olduğu yere elimizi zor sokuyoruz zaten. Öyle ki perçinlenmiş yeri açması bu yüzden zor oluyor. Zaten boruları önce torpidodan sökmeyince motor kaputundan kelepçelerin sökülebileceğini sanmıyorum. Torpidodan boruları kilitleyen vidayı açıp plastik hazneli çıkarınca borular içe-dışa rahat hareket ettiğinden dolayı kaputtan boruları kendimize çekerek perçinlenmiş kelepçeyi açmamız daha kolay oluyor. Sonrasında boruları çıkarıp yenisini taktım ve çıkardığım perçinli kelepçeler yerine standart vidalı hortum kelepçesi taktım. Fotoğraf da çektim.


Konu hakkında resimli anlatımı müsait bir zamanda hazırlayacağım.

Malzemeler
Çıkma kalorifer peteği boruları (çifti): 75 TL (orjinal)
Oringler (çift): 13 TL (orjinal)
Kullanılacak aletler: Lokma takımı, 5 numara altıgen allen bits uç, Düz tornavida, kısa yıldız tornavida, uzun yıldız tornavida, Düz tornavida, düz tornavida, kibar bir yan keski, pense, karga burun, altıgen allen anahtar takımı, 5 litrelik su şişesi, z tornavida, 2,5 kg'lık boş yoğurt kovası, bez, gres yağ, WD-40, küçük tırnak makası.
  
Konuyu baya bi hortlatıyorum Smile şu bahsettiğin alyan civata nerdeymiş o boruların altından geçen plastik parça elimde kalıyodu bugün.Bişey tutuyo ama ne bulamadım bi türlü senin yazıyı görene kadar.Bi de o hortumu tutan orjinal kelepçe mahvoldum bügün umarım hatırlıyosundur aradan epey bi zaman geçmiş Smile
Plastik bir hazne var siyah alüminyum boruların altından geçen. Onun alt tarafında zeminde AitBag beyni mi ne vardı. Onun vidalarını söküp yan tarafa alıyorduk çalışma alanını genişletmek için. O siyah plastik hazne motor tarafına doğru gidiyor. Motor tarafına varmadan zemine dik bir şekilde yukarıya doğru bir Allen vida var.
[Resim: 28.0_zpsocw2msq1.jpg?width=450&height=278&crop=fill]
[Resim: 49_zpsizfa7z0w.jpg?width=450&height=278&crop=fill]

[Resim: 56_zpss4uelljq.jpg?width=450&height=278&crop=fill]
[Resim: 14_zps4whmc2oy.jpg?width=450&height=278&crop=fill]

[Resim: 15_zpsw015jbfe.jpg?width=450&height=278&crop=fill]
  Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Marea Tamam mı Devam mı? suleyman_23 5 5,922 04.01.2021, Saat:20:11
Son Yorum: Emre Şahin
  Bilgilendirme marea gaz kelebeği temizliği veyis 22 31,305 21.06.2018, Saat:17:14
Son Yorum: ferhat8520
  Kalorifer sorunu uguroner 4 4,824 07.01.2018, Saat:01:24
Son Yorum: uguroner
  marea orj teyp yardim 3faz1notr 25 22,256 13.11.2017, Saat:20:49
Son Yorum: yasarzengin
  Bilgilendirme Marş otomatiğini değiştirdim. murat 3 3,872 04.11.2017, Saat:21:06
Son Yorum: Mesut67

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi